Με αφορμή τη πασχαλινή διαφήμιση γνωστής αλυσίδας παιχνιδιών που έκανε τον κύκλο του διαδικτύου τις προηγούμενες ημέρες, ζητήθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημέρωσης μια επίσημη τοποθέτηση της προέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Χορτοφάγων (HellasVeg).
H διαφήμιση αφορούσε την αλλαγή πλανήτη και μετανάστευση στην Σελήνη του τραγουδιστή Τάσου Μπουγά προκειμένου να ψήσει τον αμνό ως «φύλακας και άγγελος του εθίμου», όπως αναφέρεται στο τραγούδι. Παράλληλα με το καυστικό κείμενο του τραγουδιού, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τη διαφήμιση, όπως φαίνεται, στοιχεία και αναφορές που κάθε άλλο παρά «χαρακτηρίζουν» το πασχαλινό έθιμο.
Οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα ποικίλουν ανάμεσα σε αυτούς που το βρήκαν προσβλητικό και αποκρουστικό, αλλά και σε αυτούς που το ανέλυσαν με κωμική ή σαρκαστική διάθεση.
Παρακάτω τα όσα αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόεδρος του συλλόγου, κυρία Ισαακίδου Σουζάνα.
«Η φετινή πασχαλινή διαφήμιση της γνωστής αλυσίδας παιχνιδιών, έχει ξεπεράσει πλέον το όριο του ανάλαφρου και διασκεδαστικού μηνύματος και έχει εισέλθει στα επικίνδυνα μονοπάτια της προσβολής των διαφορετικών διατροφικών πεποιθήσεων με ρατσιστική διάθεση.
Αυτό το μήνυμα δε συνάδει διόλου με το ενωτικό πνεύμα της μεγάλης γιορτής της Ορθοδοξίας, που είναι το Πάσχα και η Ανάσταση του Κυρίου μας, δηλαδή μία γιορτή αγάπης και συγχώρεσης.
Αντιθέτως, τονίζει τις διαφορές, δημιουργεί πόλους αντίθεσης και συγκρούσεων, υποτιμάει και διακωμωδεί τις διατροφικές συνήθειες μεγάλης μερίδας συμπολιτών μας και εν τέλει υποθάλπει το ρατσισμό.
Για να μπορεί ο καθένας να μιλάει για τις όποιες δικές του επιλογές, θα πρέπει καταρχάς να σέβεται τις επιλογές του διπλανού του, όποιες κι αν είναι αυτές. Πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα ο καθένας έχει δικαίωμα στη δική του επιλογή ζωής, επομένως σεβασμό στη διαφορετικότητα του καθενός!
Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, εκτιμώ ότι θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το συγκεκριμένο “διαφημιστικό μήνυμα”».